andisma rollingpol andisma rollingpol
183
BLOG

Franek Dolas, czyli jak przegraliśmy wojnę.

andisma rollingpol andisma rollingpol Polityka Obserwuj notkę 5

Twórcy filmu pt.”Jak rozpętałem II Wojnę Światową” chyba nawet w najśmielszych oczekiwaniach nie spodziewali się, jak proroczy tytuł nadali swojemu dziełu? Patrząc na to jak w ostatnich latach traktuje się historię, trudno nie mieć wrażenia, że pierwszy rzeczywiście wystrzelił Franek Dolas. Niewykluczone, że przy ataku na gliwicką radiostację. Być może ( i nie jest to nieprawdopodobne), nasze wnuki będą miały okazję zobaczyć film, z którego się dowiedza jak amerykańsko-radziecka koalicja zdobywała Warszawę? Glówną siedzibę nazistów z AK, odpowiedzialnych za zagazowanie europejskich Żydów.

Mało prawdopodobne? Czy aby na pewno?

Kilka dni temu siedzieliśmy sobie ze znajomymi, popijaliśmy winko, a dzieciaki oglądały telewizję. Akurat puszczali „dzieło” pt. „Pearl Harbor”. No i zaczęliśmy sobie gadać o wojnie, Amerykanach, Japońcach i tym podobnych sprawach. Słowo „gadać” jest tu nadużyciem, bo jak można gadać z kimś, kto o historii ma takie pojęcie, jak ja o np. fizyce jądrowej? Nie mam żadnego.

Ale pomyślałem, że mam okazję zrobić dobry uczynek, więc zabralem się za wyjaśnianie kilku prostych kwestii. Do czasu kiedy jedna z pań zapytała mnie: „To kto w końcu wygrał tę wojnę?”. Wymiękłem.

 

Pisze się wiele o potrzebie przypominania tak często jak sie da, jak to naprawdę było. Także o potrzebie reagowania, kiedy dobre imie Polski jest opluwane w różnych szmatławych gazecinach. Także i krajowych. I ja sie z tym zgadzam, ale czasami też nachodzą mnie wątpliwości.

Jaka jest szansa?

Czy ktos niewiedzący jak przebiegała i zakończyła się II WŚ, zrozumie dlaczego boli nas pisanie o „polskich obozach koncentracyjnych”? Co zrozumie imbecyl chcący stawiać pomnik zdrajcy i bandycie, kiedy w tym czasie jego koleżkowie opluwają w Brukseli prawdziwego polskiego Bohatera? A moze cos trafi do Redaktora i jego wiernych wyznawców, którzy uważają np. hekatombę Polaków na Kresach za usprawiedliwioną? A może „nawróci się” podstarzały pajac, idol nastolatków, który w obronie ubeckiego agenta gotów jest „dawać z baśki”?

 

Model europejski.

Dziecko Europejskiego Bolszewizmu I Leberalizmu.

 

Czasami jednak pojawi się iskierka, dająca znak że jeszcze trochę brakuje do totalnego ogłupienia.

 

Prezydent prowincji Melilla (hiszpańska prowincja w Afryce), odmówil zdemontowania pomnika Francisco Franco, chyba że Ministerstwo Obrony, zaaprobuje jego przeniesienie do Muzeum Wojskowego.

Jedyne czego załuję, to tego że prezydent Imbroda nie był bardziej zdecydowany i nie odpowiedział wprost: Odpierdolcie się od naszego Generała!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka